• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69336
+
-

کلاهبرداران اینترنتی  در دام پلیس

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات چهارمحال و بختیاری از شناسایی باند کلاهبرداری اینترنتی توسط پلیس فتای استان در یکی از استان‌های مرکزی کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ «مرتضی عسگری» در جمع خبرنگاران گفت: این افراد به‌صورت پیچیده با ارسال لینک‌های آلوده و درگاه جعلی یا از طریق کپی‌برداری و فیلم‌برداری از کارت‌های بانکی مشتریان، اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

وی افزود: آنها در قالب بهره‌برداری از رمز دوم کارت‌های بانکی مرتکب جرائم اینترنتی می‌شدند. در یکی از این کلاهبرداری‌ها که از یک شهروند انجام شد، با هوشیاری پلیس فتا و هماهنگی دستگاه قضا یکی از متهمان دستگیر شد.

عسگری بیان کرد: متهم با استفاده از رمز دوم این شهروند در چهارمحال و بختیاری یک میلیارد ریال از حساب وی خارج کرده بود.
به گفته رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات چهارمحال و بختیاری، متهمان این پرونده علاوه بر کلاهبرداری اینترنتی در قالب پیک موتوری و سرویس تهیه و توزیع غذا، از کارت بانکی مشتریان فیلم‌برداری و عکس‌برداری می‌کردند و با ترفندهای خاص رمز دوم اینترنتی آنان را به دست آورده و با استفاده از اطلاعات کارت بانکی و سایر مدارک فرد از جمله کارت ملی از طریق اینترنتی اقدام به خرید می‌کردند.

وی با بیان این‌که بیشتر خریدهای این افراد سکه و طلا بود، اظهار کرد: آمار دقیقی از میزان کلاهبرداری این افراد در دست نیست. عسگری گفت: متهمان این پرونده بیش از ۳ نفر بوده و ۲۰ تا ۳۰ سال دارند. وی به شهروندان توصیه کرد برای پرداخت وجه از طریق کارت بانکی، کارت را در اختیار فروشنده قرار ندهند و خودشان تراکنش را انجام دهند. رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات چهارمحال و بختیاری با تاکید بر این‌که بیشترین پرونده‌های پلیس فتا کلاهبرداری مالی به واسطه رمز دوم است، دریافت رمز دوم یکبار مصرف را توصیه کرد و گفت: بانک‌ها در صورت دریافت رمز یکبار مصرف توسط مشتری ملزم به جبران خسارت هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید